JELENTKEZEM

Tisztelt Szülők!

 

Tájékoztatjuk Önöket arról, hogy a Budapesti Innovatív Gimnázium, Szakgimnázium és Szakközépiskolába a beiratkozás 2020. június 24.-én szerdán kerül megszervezésre 8 és 15 óra között. Ezen időtartamban, megadott idősávokra lehet majd feliratkozni a beiratkozás személyes lebonyolítására, hogy a nagyobb tömeg kialakulását elkerüljük. A jelentkezési felületet megnyitásáról értesíteni fogom Önöket.

A beiratkozáshoz szükséges lesz egy NEK adatlap, melyet a Kormányablakokon keresztül lehet megigényelni. Kérjük ennek a beszerzését minél hamarabb kezdjék meg, mert az adott helyzetben lehet, hogy lassabb a kormányablaki ügyintézés. 
A beiratkozásra el kell hozni: 
-NEK adatlapot
-az eredeti általános iskolai bizonyítványt, 
-a születési anyakönyvi kivonat fénymásolatát
-lakcímkártyát, személyi azonosító kártyát, TB kártyát (lehet ezeknek mind két oldalas fénymásolatát is elhozni, de a helyszínen is fénymásoljuk őket)
-általános iskolai egészségügyi karton, ha van (van általános iskola, amelyik ezt kiadja, és a diák hozza magával, de van, amelyik központilag küldi meg az iskolának, és nem adja ki a szülőknek)
-esetleges pedagógiai szakvélemény, amit érvényesíteni szeretnének.
 
Kérjük azokat a szülőket, akik gyermekük kollégiumi elhelyezéséről akarnak gondoskodni, minél hamarabb vegyék fel a kapcsolatot a kollégiummal, hogy fogadni tudják a gyermeküket, és a BIG-es diákokat azonos szobákban tudják elhelyezni. A kollégiumi jelentkezési lapot már elküldtük Önöknek.
 
Kérjük a beiratkozáson nagykorú gondviselő (meghatalmazott) és a beiratkozó tanuló is vegyen részt. Akinek a beiratkozás időpontjával gondja van, kérem jelezze e-mailben az iskola számára.
 
Aki érez magában elég kitartást, illetve rendelkezik alapvető számítástechnikai ismeretekkel az a beiratkozás előtt kísérletet tehet gyermekei adatainak online feltöltésére a BIG e-Kréta felületére:

Előzetes on-line középiskolai beiratkozás (2020.06.15-2020.06.22)

Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-étől megnyílik a lehetőség a szülők részére, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. 2020. június 22-án 24 óráig van arra lehetőség, hogy a szülők online módon küldjék be előzetesen a gyermek adatait az intézménybe, meggyorsítva az ügyintézés folyamatát.

Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:

a) A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületre.
Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

b) A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu /) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és legenerálja a nyomtatványokat. Amennyiben a szülő aláírva szeretné a beiratkozáskor magával vinni a dokumentumokat, akkor kinyomtathatja és aláírhatja azokat. De a szülőnek nem kötelező ezeket kinyomtatni, mert az iskola erről gondoskodni fog, viszont ebben az esetben a beiratkozáskor kell az iskolában aláírnia a dokumentumokat.

Amennyiben nem találja meg a tanulót a szülő által megadott adatok alapján a rendszer, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, illetve, hogy a szülő vegye fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert.

Amennyiben a szülő vagy gondviselő, a szükséges iratokat nem tudja a beiratkozás napján bemutatni az iskolában, illetve az e-KRÉTA felületen sem sikerül továbítania az iskolába lehetőséget biztosítunk arra, hogy az alábbi lehetőségek valamelyikével éljen:

  1. Ha rendelkezik e-személyigazolvánnyal és az ahhoz tartozó elektronikus aláírással: a szükséges dokumentumok pdf formátumú verzióját e-személyi igazolványa segítségével elektronikusan aláírja, és visszaküldi a gimi@bigsuli.hu címre. VAGY
  2. Ha nem rendelkezik e-személyigazolvánnyal, de rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval, és tud otthon nyomtatni és szkennelni: a szükséges dokumentumokat kinyomtatja, egyenként aláírja, egyenként visszaszkenneli őket, majd a NISZ Zrt. Ügyfélkapus azonosításon alapuló, ingyenes azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítési szolgáltatása (AVDH) igénybevételével minden dokumentumot egyenként hitelesít, majd az így előállt elektronikus okiratot visszaküldi agimi@bigsuli.hucímre. A szolgáltatás itt érhető el: https://niszavdh.gov.hu/index VAGY
  3. Ha nem rendelkezik e-személyigazolvánnyal vagy ügyfélkapus azonosítóval, de tud otthon nyomtatni: a szükséges dokumentumokat lefényképezi, kinyomtatja, aláírja és postai úton ajánlva elküldi a Budapesti Innovatív Gimnázium, Szakgimnázium és Szakközépiskola, 1051 Budapest Sass u. 25 címre. A borítékra kérjük ráírni a jeligét: Gimnáziumi beiratkozás. 

 

NEK adatlapot, ha nem készül el a beiratkozás időpontjáig, később is le lehet adni, ügyeleti időben az iskola titkárságán. Ebben az esetben természetesen csúszhat a diákigazolvány előállítása.